Sådan beregner du din break-even CPA og ROAS

Del DETTE blogindlæg:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn

Break-even CPA og ROAS online beregner

Her finder du en simpel beregner, som kan hjælpe dig med at finde ud af hvilken Cost Per Action (CPA) og Return On Ad Spend (ROAS), som du minimum skal sigte efter, når du annoncerer på Facebook eller Google.

Du skal blot angive din gennemsnitlige ordreværdi og din avanceprocent.

Formlen for break-even CPA: 

Gns. ordreværdi * Avanceprocent

Formlen for break-even ROAS: 

1 / Avanceprocent

Hvad er en god ROAS eller en god CPA?

En god ROAS eller CPA afhænger af dine avancer og omkostninger, og selvom disse tal hyppigt bliver brugt som målestok, når man evaluerer kampagner, så er der ikke et entydigt svar på dette spørgsmål.

Derudover er det også meget svært at sammenligne disse tal på tværs af brancher og produkter.

Er ROAS 5 på Facebook højt?

Er en CPA på 50kr. på Google lavt?

Det hele afhænger af, hvorvidt du tjener penge.

Derfor er disse to tal særligt vigtigt for dig at kende:

Break-even CPA: Det maksimale beløb, som du må give for et salg, for at du som minimum går i 0.

Break-even ROAS: Det ROAS-tal, der skal til, for at du som minimum går i 0.

FLERE INDLÆG